האם תרחיש שר החוץ הגרמני חוזר אלינו ובגדול?

    אהרן יעקב No Comments on האם תרחיש שר החוץ הגרמני חוזר אלינו ובגדול?

    שבוע לאחר הסערה בגין ביטול פגישתם של ראש הממשלה ושר החוץ הגרמני, חוששים בישראל מהישנות התרחיש בשבוע הבא והפעם, מול נשיא גרמניה

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסערה בישראל ובגרמניה בעקבות ביטול פגישתם המתוכננת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, בשבוע שעבר בירושלים כשגבריאל התעקש להיפגש עם בכירים בארגוני השמאל הקיצוני, שוברים שתיקה ובצלם. מדווחים הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כי לקראת ביקורו המתוכנן של נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, בישראל בשבוע הבא, מנסים בלשכת ראש הממשלה לבדוק האם תיתכן הישנות התרחיש כשהפעם מדובר בדרג גבוה יותר. לא דומה ביטול פגישה של ראש ממשלה עם שר חוץ, לביטול פגישה עם נשיא מכהן, ובפרט כשמדובר בנשיא של מעצמה עולמית – גרמניה.

    על פי הדיווח, כשניסו נציגי לשכת ראש הממשלה של נתניהו לגשש אצל מקביליהם הגרמניים, האם הנשיא שטיינמאייר מתעתד אף הוא להיפגש שוב עם ארגונים קיצוניים, נענו שאין התחייבות מצד המשלחת בראשות הנשיא שטיינמאייר שאכן פגישה כזו לא תתקיים.

    החששות של אנשי לשכת ראש הממשלה, נתניהו, מתבססות על כך ששבוע לפני הביקור המתוכנן עדיין הלו"ז לא הושלם, דבר המאפשר את קיום הפגישה עם הארגונים הקיצוניים, פגישה אותה מעוניינים בלשכת ראש הממשלה למנוע.

    מנגד מעריכים פרשנים מדיניים, כי הנשיא שטיינמאייר עצמו הנחשב לפוליטקאי וותיק ובעל בניסיון, ואף כיהן בעצמו בעבר כשר החוץ של גרמניה. יבין את הרגישות וידע איך להתמודד עם הנושא.



    0 תגובות